Była rudera, jest majestatyczna willa

W ścisłym centrum Nowego Bytomia nie brakuje zabytkowych obiektów. Jednym z najpiękniejszych jest willa mieszcząca się przy ul. Niedurnego 75. Jej rewitalizacja dobiegła końca i od poniedziałku, 9 listopada, stanie się siedzibą Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Przypomnijmy, że obiekt ten został przejęty przez Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Mieszkaniowej TBS, a następnie wyremontowany. Gmach przeszedł kapitalny remont, którego koszt to ponad 8 mln zł. Rewitalizację rozpoczęto w 2018 roku. W pierwszej kolejności wzmocniono fundamenty budynku, a następnie wykonano konstrukcję i pokrycie dachu oraz wymieniono stropy piwnic, poddasza oraz dobudowano windę. Odnowiono też elewację oraz stolarkę okienną i drzwiową. W budynku położono też nowe posadzki i tynki oraz zbudowano nowe schody wewnętrzne.

Zabytkowy budynek przeszedł metamorfozę, a od najbliższego poniedziałku zyska też nowe „życie”. Stanie się bowiem siedzibą biura terenowego ZUSa. Podmiot ten zajmie jedynie część pomieszczeń, tę mieszczącą się na parterze. Pozostałe, po zakończeniu prowadzonych obecnie prac wykończeniowych, także zostaną przeznaczone na wynajem. Jak zapowiada wiceprezydent Michał Pierończyk, remont pozostałych pomieszczeń zakończy się w pierwszym kwartale przyszłego roku.. Wszystkie zostaną przeznaczone pod wynajem. Lokale użytkowe będą wyposażone w klimatyzację oraz pełny węzeł sanitarny.

Mieszkańcy przez lata wielokrotnie prosili, abyśmy zapobiegli postępującej degradacji tego budynku. W 2015 r. willę zakupiliśmy od Huty Pokój, a od 2018 r. systematycznie przywracamy jej świetność, kompleksowo ją odrestaurowując. Dziś możemy zobaczyć tego efekty. Inwestycja ta wpisuje się w szeroką rewitalizację przestrzeni Nowego Bytomia. Odnowiliśmy już pobliską willę „Florianka”, a aktualnie jesteśmy w trakcie przebudowy ciągu od Miejskiego Centrum Kultury do ul. Hallera. To właśnie w tym obszarze znajdują się oba zabytkowe budynki – podkreśla prezydent Grażyna Dziedzic.

Biuro terenowe ZUSu w Rudzie Śląskie zajmie powierzchnię 260 m². Do bezpośredniej obsługi klientów wyodrębnionych zostanie 9 stanowisk oraz stanowisko informacji ogólnej.

Dla nas i dla naszych klientów to idealne miejsce. Tak naprawdę z dotychczasowej lokalizacji przeprowadzimy się raptem o kilkaset metrów, nadal zatem będziemy znajdować się w centralnej części miasta. Diametralnie natomiast zmienią się warunki obsługi klientów. Pomieszczenia przystosowane są do osób z niepełnosprawnościami, poprawi się komfort podczas samej obsługi, będzie również więcej przestrzeni dla osób oczekujących, co jest bardzo istotne w sytuacji ciągle trwającej pandemii – wskazuje Izabela Kurczyńska, Dyrektor Oddziału ZUS w Chorzowie.

fot. UM Ruda Śląska

Subskrybuj rudzianin.pl

google news icon