Wyremontowana
placówka banku mieści się przy ul. 1 Maja 49 w Rudzie Śląskiej.
Nie ma w niej kas, a doradcy nie przyjmują, ani nie wypłacają
gotówki. Klienci mogą to zrobić samodzielnie w strefie
samoobsługowej – we wpłatomatach i bankomatach. Pracownicy
oddziału mają więcej czasu na załatwianie bardziej
skomplikowanych spraw klientów i przygotowywanie dla nich
indywidualnie dopasowanej oferty. Będą też uczyć klientów
bezpiecznego korzystania z narzędzi bankowości elektronicznej i
mobilnej.
- To kolejny etap budowania nowoczesnej bankowości w Polsce i odpowiedź na zmiany w sposobie korzystania z finansów przez klientów banków. Coraz więcej osób aktywnie korzysta z bezgotówkowych form płatności, a proste operacje bankowe wykonuje samodzielnie. Chcemy więc zaoferować wartość, jakiej nie da się przenieść do Internetu, czyli rozmowę twarzą w twarz z doświadczonym doradcą, który potrafi rozpoznać potrzeby klienta i znaleźć dla niego najlepsze rozwiązania – wyjaśnia Aleksandra Kołodziejczyk, dyrektor oddziału Credit Agricole w Rudzie Śląskiej.
Kanały
zdalne cieszą się coraz większą popularnością wśród klientów
banków. Z danych branżowego portalu PR News wynika, że na koniec
2020 r. z bankowości elektronicznej aktywnie korzystało 19,6 mln
klientów. Niemniej praktyka pokazuje, że wiele osób boi się
wykonywać bardziej skomplikowane operacje w bankowości internetowej
lub mobilnej, z obawy przed popełnieniem błędu, albo z powodu
braku zaufania do bezpieczeństwa operacji wykonywanych samodzielnie.
Dlatego, w bezgotówkowym oddziale Credit Agricole, doradcy zostali
wyposażeni w tablety, na których pokażą klientom funkcje serwisów
i wyjaśnią krok po kroku, jak wykonywać poszczególne operacje.
Placówkę bezgotówkową w Rudzie Śląskiej zaaranżowano według nowego wystroju, opracowanego na podstawie opinii klientów i pracowników. Kluczowym elementem wystroju są wygodne kanapy przy stanowiskach obsługi, których wysokie oparcia tłumią rozmowy klienta z doradcą i nie pozwalają nikomu zaglądać przez ramię. Są też zamykane, szklane boksy do dłuższych rozmów i przestronna poczekalnia z siedziskami dla klientów. Wszystkie meble i elementy wykończenia wnętrza wykonane zostały z materiałów przyjaznych środowisku. Wystrój dopełnia dyskretne oświetlenie i delikatna muzyka tląca się z głośników.
Warto dodać, że we wszystkich placówkach Credit Agricole, a także w Contact Center banku, niesłyszący klienci mogą porozumiewać się z obsługą przy pomocy systemu zdalnego tłumaczenia języka migowego Migam. W 20 placówkach w największych miastach Polski zainstalowane zostały także pętle indukcyjne, ułatwiające kontakt z doradcą osobom korzystającym z aparatów słuchowych.