Konkurs „Policjant, który mi pomógł” jest kolejnym działaniem polskiej Policji, która w ten sposób poddaje się społecznej ocenie podejmowanych działań, sama zaś nominacja policjanta jest szczególnym wyróżnieniem świadczącym o aprobacie inicjatyw na rzecz bezpieczeństwa osób.
Wizerunek policji wśród społeczeństwa
Zaangażowanie w powyższym zakresie niewątpliwie wpływa na kształtowanie pozytywnego wizerunku Policji wśród społeczeństwa, a funkcjonariusze Policji, którzy w ocenie społecznej przyczynili się do budowania lokalnego systemu pomocowego w tym obszarze zasługują na wyróżnienie.
Obecność wśród laureatów ogólnopolskiego konkursu to wyróżnienie, wyjątkowy dowód uznania społeczności lokalnej dla profesjonalizmu i determinacji policjantów w działaniach podejmowanych na rzecz pomocy osobom pokrzywdzonym przestępstwem lub poszkodowanym w wyniku nieszczęśliwych wypadków.
Zgłoszenia policjanta możne dokonać także osoba indywidualna
Zgodnie z Regulaminem Konkursu, zgłoszenia policjanta do konkursu może dokonać:
- osoba indywidualna,
- instytucja,
- organizacja
Podczas wyłaniania Laureatów w szczególności brane będzie pod uwagę
ich zaangażowanie w działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa obywateli,
jak również doświadczenie i zaangażowanie w pomoc osobom, wobec których
istnieje podejrzenie, że są krzywdzone.
Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 27 czerwca 2021 r. Formularze zgłoszeniowe można nadsyłać na adres poczty elektronicznej e-mail: policjantktorymipomogl@policja.gov.pl.
Laureatów konkursu wybiera Komisja, w skład której wchodzi
przedstawiciel Biura Prewencji KGP oraz laureaci 3 ostatnich edycji
konkursu „Policjant, który mi pomógł”.
Regulaminem Konkursu oraz formularzem zgłoszeniowym dostępnym na stronie internetowej policjant.niebieskalinia.pl.