Coroczny raport podsumowujący punktualność pociągów
W
dniu 6 kwietnia br. Urząd Transportu Kolejowego opublikował
coroczny raport podsumowujący punktualność pociągów z podziałem
na sektor przewozów pasażerskich i towarowych. Co udało się
ustalić? Okazuje się, że punktualność pociągów pasażerskich w
2022 roku wyniosła tylko 88,60%. Gdyby porównać te dane do roku
2021, to nastąpił spadek o 1,49 punktu procentowego. Niemniej,
odnosząc te dane do roku 2020 – to już o 6 punktów procentowych
mniej. Wspomniane wartości procentowe dotyczą punktualności
pociągów na przybyciu do stacji końcowej z opóźnieniem powyżej
5 min 59 s.
Rekordy zostały pobite
UTK zwrócił uwagę na to, że w 2022 roku pobito dwa rekordy, pod względem:
- Liczby przewiezionych podróżnych (342 mln osób),
- Zrealizowanej pracy eksploatacyjnej (uruchomiono ponad 1,8 mln pociągów pasażerskich).
Nie
da się ukryć, że kiedy pojawił się kryzys humanitarny wywołany
wojną na Ukrainie, na tory wyjechały dodatkowe pociągi
międzywojewódzkie.
Najważniejsze przyczyny opóźnień pociągów
Zdaniem Urzędu Transportu Kolejowego do najważniejszych przyczyn opóźnień pociągów należały:
- Awaria systemu sterowania ruchem kolejowym. To właśnie on wywołał paraliż ruchu w Lokalnych Centrach Sterowania (LCS). W dniu 17.03.2023 r. w ciągu 14 h poważne utrudnienia dotknęły 3 052 pociągów na 820 km linii kolejowych,
- Relokacja uchodźców z Ukrainy w głąb Polski, a następnie do innych krajów,
- Trudne warunki pogodowe,
- Ograniczona przepustowość linii kolejowych,
- Awarie taboru.
Jak się prezentują Koleje Śląskie na tle innych przewoźników?
Dobre
pytanie. Okazuje się, że spółka awansowała do ścisłej czołówki
najpunktualniejszych przewoźników, czego dowodem są poniższe
wykresy z roku 2021 (po lewej) i 2022 (po prawej). Nie da się ukryć,
że takie wyniki motywują do dalszego działania.
Koleje Śląskie – by
podróżowało się łatwiej i wygodniej!
Koleje Śląskie
zapraszają!