Starania o przebudowę wspomnianego fragmentu, podejmowane były jeszcze w poprzedniej, 5 kadencji Zarządu Województwa Śląskiego. Po kilku latach, udało się wygospodarować odpowiednie środki finansowe na ten cel. Szacowana wartość robót, które realizować będzie firma Strabag Infrastruktura Południe Sp z o. o. to ponad 320 mln zł. Całość pokryta zostanie ze środków wojewódzkich.
Choć kilkunastokilometrowa inwestycja kluczowa jest przede wszystkim dla mieszkańców Rybnika, Czerwionki-Leszczyn i Orzesza - pierwsze prace rozpoczną się w Rudzie Śląskiej.
Przez najbliższe 33 miesiące, 13-kilometrowy fragment DW 925 ma zostać poddany całkowitej rozbiórce, by potem... wybudować go od podstaw. Łącznie z całą towarzyszącą infrastrukturą techniczną. Warto podkreślić, że konstrukcja jezdni, zostanie dostosowana do najnowszych wymagań nośności, tak, by z powodzeniem - przetrwać następne... 50 lat.
- Na początku kiedy powstał zarząd, jeździliśmy do Niemiec by się uczyć. Teraz po 24 latach, to Niemcy podpatrują nasze technologie, które są stosowane w województwie śląskim. Mamy więc powody do dumy - przekonywał podczas uroczystego podpisania umowy Zbigniew Tabor - Dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach.
Prace realizowane będą aż w 5 etapach. Pierwszy z nich zakłada przebudowę odcinka od Rudy Śląskiej do Orzesza. Kolejne etapy prowadzone będą na terenie Orzesza, a ostatni - aż do granicy Rybnika.
Zgodnie z umową - nowa jezdnia ma być gotowa za 33 miesiące.