W ostatnich dniach kolejne osoby powiadomiły rudzkich śledczych o przypadkach kradzieży pieniędzy z konta za pomocą wyłudzonych kodów płatności. Oszuści podszywali się pod znajomych na portalach społecznościowych i zwracali się z pilną prośbą o pożyczkę. Za pomocą wyłudzonego kodu do płatności mobilnej okradli konta.
Oszustwo za pomocą komunikatora społecznościowego
W ostatnich dniach policjanci z Rudy Śląskiej po raz kolejny zostali powiadomieni o oszustwach za pomocą popularnego komunikatora społecznościowego. Oszuści przełamując elektroniczne zabezpieczenia do komunikatora, w imieniu pokrzywdzonych wysyłali wiadomości do znajomych z prośbą o pożyczenie pieniędzy poprzez wygenerowanie numeru kodu BLIK w systemie płatności elektronicznej.
Swoją prośbę tłumaczyli różnie:
- chwilowym brakiem gotówki,
- pilną potrzebą zapłaty rachunku czy zrobieniem przelewu,
- niemożnością zrobienia tego ze swojego konta.
Oszustwo metodą na BLIK
Na czym polega oszustwo metodą na BLIK? Polega ono na wyłudzeniu kodu do płatności przez telefon. Osoba, logując się do swojego banku, musi wygenerować w aplikacji kod do płatności telefonem, a następnie przesłać go „znajomemu”. Niestety, w przeciwieństwie do płatności przelewem, transakcji dokonanych za pomocą tego kodu nie można już cofnąć, gdyż przestępca od razu wpisuje podany kod BLIK w bankomacie i wypłaca z niego pieniądze.
fot.pixabay