Choć zapewne niewielu rudzian przeszło czy przejechało tak zwany Trakt Rudzki, chociażby z tego powodu, że ciągle się tworzy, jednym z jego elementów jest park przy ulicy Hallera. Do niedawna zapuszczony i zdewastowany - dzięki rewitalizacji nabrał nowego blasku.
- W ramach rewitalizacji parku przy ul. Hallera, która rozpoczęła się w październiku ubiegłego roku, zainstalowane zostały elementy małej architektury, takie jak: ławki, stoły piknikowe, kosze, stojaki rowerowe oraz oświetlenie parkowe – wymienia Jacek Morek, pełniący obowiązki prezydenta miasta. - Odnowiono również bryłę zaniedbanej fontanny, która po odrestaurowaniu pełni funkcję dekoracyjną. Co istotne, park został połączony blisko 700-metrową oświetloną ścieżką pieszo-rowerową z ul. Czarnoleśną, gdzie zaczyna się kolejny odcinek Traktu Rudzkiego. Aby to połączenie dopełnić, przy wspomnianej ulicy powstanie także nowe przejście dla pieszych i rowerzystów.
Park przy Hallera, to kolejna z inwestycji w zielone miejsca Rudy Śląskiej. Po Parku Dworskim w Nowym Bytomiu, przyszła kolej na ten, znajdujący się nieco na uboczu i zapomniany fragment miejskiej zieleni.
Koszt zagospodarowania przestrzeni przy ul. Hallera to ponad 4,6 mln zł, z czego przeszło 1,8 mln zł to dofinansowanie ze środków unijnych. Oba parki pochłonęły nieco ponad 7,3 miliona złotych, a obecne składowe Traktu Rudzkiego - blisko 19 milionów.
Trakt Rudzki i inne rewitalizacje
Obecnie trwają prace przy rewitalizacji Parku Młodzieży oraz plant znajdujących się pomiędzy ul. kard. Hlonda a Burloch Areną w Orzegowie. Na ponad 6 hektarach znajdą się głównie nowe nasadzenia - blisko 90 tysięcy różnych roślin. Naprawy doczekają się też ścieżki, ławki i oświetlenie.
Trakt Rudzki to ścieżka pieszo–rowerowa, która ma docelowo połączyć obiekty sportowe, parki, skwery oraz miejsca związane z historią Nowego Bytomia i Wirku. Trakt po zakończeniu dwóch najnowszych inwestycji przebiega od ul. Nowary przez podnóże hałdy do ul. Katowickiej. Dalej ulicami Tuwima, Kupiecką, Obrońców Westerplatte do hałdy przy ul. 1 Maja. Następnie przez tereny hałdy do ul. Czarnoleśnej. Dalej trasa przebiega przez park przy ul. Hallera, a następnie pobiegnie tą ulicą w kierunku parku Dworskiego.
Jak postrzegacie te inwestycje? Ktoś próbował już przebyć cały, obecny trakt?