Jak wskazują urzędnicy, sprawy pilne, które wymagają osobistego stawiennictwa w UM można załatwić po uprzednim telefonicznym umówieniu się z pracownikiem.
Mieszkańcy mogą korzystać z alternatywnych form kontaktów z Urzędem Miasta: drogą telefoniczną, korespondencji tradycyjnej lub elektronicznej, czyli poprzez e-mail lub ePUAP. Wszystkie wnioski potrzebne do załatwienia sprawy można pobrać ze strony Biuletynu Informacji Publicznej - informują przedstawiciele magistratu.
Gdy umówimy się na wizytę w urzędzie, należy pamiętać o przestrzeganiu obostrzeń reżimu sanitarnego. Obowiązkowe są maseczki oraz zachowanie dystansu społecznego i dezynfekcja rąk.
Jeżeli załatwienie konkretnej sprawy nie wymaga osobistego kontaktu z urzędnikami, warto korzystać ze skrzynki podawczej, znajdującej się przy wejściu do budynku „A” i „B” Urzędu Miasta. Pisma wrzucane do skrzynki podawczej należy umieszczać w zaklejonej, odpowiednio opisanej kopercie.
Na kopercie należy umieścić:
- imię i nazwisko wnioskodawcy/nadawcy,
- numer telefonu kontaktowego,
- określenie, jakiej sprawy dotyczy wniosek/pismo.
Przypominamy, że w przypadku przesyłek wrzucanych do skrzynki podawczej nie otrzymamy potwierdzenia nadania.