Jak informuje biuro prasowe rudzkiego magistratu, z powodu aktualnej sytuacji epidemicznej od 9 do 27 listopada 2020 roku Urząd Miasta Ruda Śląska będzie zamknięty dla klientów. Każdą sprawę wymagającą osobistego stawiennictwa w Urzędzie będzie można załatwić po uprzednim telefonicznym umówieniu się z pracownikiem.
Petenci będą mogli jednak korzystać z alternatywnych rozwiązań. Zalecany jest kontakt z magistratem drogą telefoniczną, za pośrednictwem korespondencji tradycyjnej lub elektronicznej, czyli poprzez e-mail lub ePUAP. Wszystkie wnioski potrzebne do załatwienia sprawy można pobrać ze strony Biuletynu Informacji Publicznej.
Jeżeli zajdzie konieczność wizyty w Urzędzie Miasta, należy pamiętać o obowiązujących tu wymogach sanitarnych. Obowiązują maseczki, dezynfekcja rąk i zachowanie dystansu społecznego – zarówno w biurach, jak i na korytarzach.
Przy wejściu do budynku „A” i „B” Urzędu Miasta znajduje się skrzynka podawcza, do której można wrzucić pisma dotyczące spraw niewymagających osobistego kontaktu z urzędnikiem. Dokumenty należy umieści w odpowiednio opisanej kopercie, na której powinno znaleźć się imię i nazwisko wnioskodawcy/nadawcy, numer telefonu kontaktowego oraz określenie, jakiej sprawy dotyczy wniosek/pismo.