Nasza szkolna przestrzeń do debat będzie miejscem, gdzie każdy uczeń, niezależnie od przekonań będzie mógł zabrać głos na tematy bliskie młodzieży, inspirując się brytyjską tradycją wolnej mowy - tłumaczy działacz tamtejszego samorządu uczniowskiego Przemysław Karpa.
Całą ideę Hyde Parku w szkole wymyśliło troje uczniów z klasy 4C. Zwyciężyli z tym pomysłem w Młodzieżowym Budżecie Partycypacyjnym i w kwietniu, na sesji Młodzieżowej Rady Miasta, odebrali na ten cel wygraną w wysokości 10 tys. zł.
Cieszę się, że ta forma kształtowania postaw obywatelskich tak dobrze się przyjęła, i że w pierwszej odsłonie budżetu pojawiło się wiele ciekawych pomysłów. Gratuluję zwycięzcom, a pozostałych uczestników zachęcam do udziału w kolejnej edycji Budżetu Młodzieżowego. Jestem przekonany, że dla wszystkich uczestników była to ciekawa lekcja samorządności - wyjaśnia prezydent miasta Michał Pierończyk. Była to bowiem dopiero pierwsza edycja MBP.
Pierwowzorem akcji jest Speakers' Corner w szkole Regent Oxford. W czasie przerw uczniowie mogą w nim spędzać wolny czas i się zrelaksować, natomiast na co dzień będą tam odbywać się prezentacje i dyskusje między uczniami.
Nauczyciele języka polskiego i języków obcych zyskali miejsce do prowadzenia lekcji, których głównym celem jest rozmowa między uczniami. W odróżnieniu od sali lekcyjnych atmosfera i układ przestrzeni Hyde Parku sprzyja łatwiejszemu przebiegowi takich zajęć. Istnienie takiej strefy buduje w uczniach poczucie własnej wartości i pozwala zdobywać doświadczenie w występowaniu w innych środowiskach niż sala lekcyjna – dodaje Małgorzata Kaszuba, dyrektora ZS nr 6.
Hyde Park znajduje się na korytarzu na 2. piętrze szkoły. Wyposażony jest w kanapy, stoliki, mikrofony i tapety na drzwiach prowadzących do sal lekcyjnych. W tym samym miejscu mieści się szkolna galeria sztuki ArtKaus, więc można będzie jednocześnie podziwiać pracę twórczą swoich kolegów, koleżanek i osób koleżeńskich.