Ruda Śląska zmodernizowała system łączności radiowej wykorzystywany na potrzeby zarządzania kryzysowego w mieście.
- Łączność to kluczowy element systemów zarządzania kryzysowego, ochrony ludności czy obrony cywilnej, dlatego inwestycje w tym zakresie są bardzo istotne. Sprawnie funkcjonująca, nowoczesna sieć umożliwia koordynację działalności służb i miejskich jednostek organizacyjnych, realizujących zadania z zakresu ratownictwa, powszechnego alarmowania oraz powiadamiania i ostrzegania ludności - powiedział wiceprezydent Jacek Morek.
Inwestycja kosztowała 100 tysięcy złotych, a w jej ramach wykonany został montaż instalacji anten bazowych na dachach instytucji posiadających służby dyspozytorskie i zakup cyfrowych radiotelefonów stacjonarnych oraz przenośnych.
Środki łączności trafiły do:
- Komendy Miejskiej Policji,
- Placówki Straży Granicznej w Rudzie Śląskiej,
- Komendy Straży Miejskiej,
- Komendy Państwowej Straży Pożarnej,
- Ochotniczej Straży Pożarnej,
- Szpitala Miejskiego,
- Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
- podmiotów odpowiedzialnych za energetykę cieplną i zimowe utrzymanie dróg.
Punktem centralnym sieci jest Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego w Rudzie Śląskiej.